1. Omfang

Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle køb, der foretages i Tandoors webshop. Privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i Tandoors webshop. Alle aftaler indgås på dansk.

  1. Fremgangsmåde ved køb på tandoors.dk

Varer udvælges til indkøbskurven ved at klikke på knappen LÆG I KURV. Udvalgte varer kan efterfølgende fjernes fra indkøbskurven. Købet afsluttes ved at klikke på GÅ TIL KASSEN, acceptere Tandoors webshops handelsbetingelser og gennemføre betalingen.

Selve betalingen gennemføres via Paypal eller bankoverførsel. Efter betalingen er gennemført, vises en side indeholdende kvittering for det gennemførte køb. En kopi af denne kvittering sendes til den oplyste e-mailadresse.

Alle køb i Tandoors webshop er først bindende for Tandoors, når fakturaen er afsendt. Indtil dette tidspunkt forbeholder vi os retten til at afvise din bestilling, idet alle bestillinger i webshoppen er at betragte som en opfordring til at afgive en bestilling, som skal accepteres af Tandoors.

Din bestilling af varerne i indkøbskurven er bindende for dig. Kort tid efter bestillingen vil du modtage en bestillingsbekræftelse pr. e-mail med angivelse af de registrerede oplysninger. Når vi har godkendt din bestilling, og varerne er afsendt, fremsendes en faktura pr. e-mail, hvorefter aftalen anses som endelig indgået.

Vi gemmer oplysningerne vedrørende dine bestillinger i vores ERP-system. Du kan udskrive disse handelsbetingelser samt din bestillingsbekræftelse og faktura, som udsendes pr. e-mail. Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte os pr. mail info@tandoors.dk eller 5047 6870.

  1. Priser

Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms. Fragtprisen er afhængig af de varer, der bestilles, og er som følger:

Op til 20 kg med Post Nord UDEN omdeling DKK 80,00.
Op til 20 kg med Post Nord MED omdeling DKK 100,00.
Tandoor ovne levere vi med Danske fragtmænd
Du kan se fragtprisen inde på varen når den er lagt i kurven.

Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.

Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i dansk moms og afgifter.

  1. Betaling

I Tandoors webshop kan følgende betalingsmetoder vælges – PayPal og bankoverførsel. Der tages ikke gebyr ved betaling.

Betales der med betalingskort via PayPal, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1100 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data, du sender i forbindelse med køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Tandoors.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes, med undtagelse af køb af specialfremstillede varer, idet betalingen for denne type varer hæves umiddelbart efter ordreafgivelse, da produktionen påbegyndes straks. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betaling af specialfremstillede varer

Ved køb af specialfremstillede varer, bliver betalingen hævet umiddelbart efter ordreafgivelse, da produktionen påbegyndes straks.

  1. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan fortryde dit køb i op til 14 dage efter, at du har modtaget varerne.

Fortrydelsesfristen løber fra det tidspunkt, hvor du får varen i hænde, forudsat du har fået de nødvendige oplysninger. Varen skal altså være blevet afleveret hos dig eller f.eks. hentet på posthuset af dig. Falder fortrydelsesfristens sidste dag i en weekend eller på en helligdag, udløber fristen den førstkommende hverdag. Perioden, inden for hvilken du kan fortryde købet, er hele dage.

Ved fortrydelse af købet beder vi dig sende en e-mail til info@tandoors.dk med de oplysninger, der er nævnt under punktet “Reklamation”. Du er ikke forpligtet til at oplyse om årsagen til, at fortrydelsesretten benyttes. Du kan også skrive til: Tandoors, Enghavevej 13, 3400 Hillerød. Købet kan ikke fortrydes ved blot at undlade at modtage eller indløse forsendelse, medmindre vi samtidig modtager meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten.

Når vi modtager din e-mail med de ønskede informationer, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen. Varen skal returneres senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten. Såfremt du returnerer varen med posten, er det tilstrækkeligt, at varen er overgivet til postvæsnet senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten.

Varen placeres i salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen. Du hæfter for varens hændelige undergang og evt. skader opstået i forbindelse med returneringen.

Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 1500 DKK.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten. Vi gennemfører en sådan betaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Bemærk, at vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.
Du kan også bytte varer, der er købt i vores webshop, i en af vores fysiske butikker eller få pengene retur.

Bemærk, at du ved køb af varer i webshoppen hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab, og hvordan den fungerer. Evt. værdiforringelse af varen vil blive fratrukket tilbagebetalingen.

Finder vi, at betingelserne ikke er opfyldte for, at du kan benytte dig af fortrydelsesretten eller trækker vi et beløb for værdiforringelse ved uberettiget håndtering af varen, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Ved køb af tjenesteydelser accepterer køber ved ordreafgivelsen, at fremstillingen påbegyndes straks, og betalingen for produktet trækkes fra købers konto umiddelbart efter ordreafgivelsen.

  1. Reklamation

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Ved modtagelse af varen vil vi anbefale, at du hurtigt undersøger den for at sikre, at den er i overensstemmelse med det bestilte. Evt. mangler skal vurderes i henhold til købelovens regler.

Hvis du konstaterer en mangel ved en vare, skal du reklamere til Tandoors info mail inden for rimelig tid, efter at du har opdaget den. Reklamerer du inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, bliver reklamationen altid betragtet som rettidig.

Hvis reklamationen er berettiget, vil Tandoors refundere rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, anbefales det, at du sender en e-mail til info@tandoors.dk med nedenstående oplysninger:

Navn
Vejnavn og husnummer
Postnummer og by
Telefonnummer (hvor du kan træffes i dagtimerne)
E-mail

Om varen (finder du i den e-mail, du modtog, da du bestilte varen).
Ordrenummer
Varenummer
Varenavn
Årsag til returnering ved reklamation. Det er vigtigt, at du er omhyggelig med at videregive disse informationer til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Hvis en vare konstateres defekt ved leveringen, så anbefaler vi at anvende den originale emballage til returforsendelsen. Derudover skal salgsemballage medsendes. Venligst undgå at påklistre mærkater eller skrive direkte på salgsemballagen, men anvend fragtemballagen til dette.

Hvis varen er mangelfuld, kan du kræve, at Tandoors afhjælper manglen eller leverer en ny og mangelfri vare. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget samt at afhjælpning eller om levering er mulig og ikke medfører urimelige omkostninger for Tandoors.

  1. Ansvar

Tandoors fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle trykfejl i tekst, priser m.m., fejl i illustrationer/fotos, systemfejl, udsolgte varer, varer i restordre, kunders fejlbestillinger, og force majeure.

  1. Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via webshoppen, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Tandoors og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Tandoors IT-afdeling, personale i kundeservice har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.tandoors.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Tandoors har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tandoors via e-mail til info@tandoors.dk, Har du mistet din ordrebekræftelse, kan du få en ny ved at henvende dig til info@tandoors.dk.

Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

På www.tandoors.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Cookies bruges til:

At huske hvilke produkter, der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.
De dannede cookies slettes på følgende måde:

I Internet Explorer – Funktioner – Internetindstillinger – Fanebladet generelt – Vælg: Slet cookies.
I Mozilla Firefox v.3 – Funktioner – Fjern private oplysninger – Sæt flueben i cookies – Fjern private oplysninger nu.
Dataansvarlig: Tandoors

Logstatistik bruges på www.tandoors.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

  1. Levering

Normal leveringstid er 1-5 arbejdsdage. Bemærk, at leveringstiden for bestemte produkter kan være længere. Den forventede leveringstid er specificeret inde på den enkelte vare.

Eventuelle leveringsomkostninger fremgår af ordrebekræftelsen i særskilt felt. Er der specielle forholdsregler omkring leveringen, skrives de i bemærkningsfeltet ved bestilling.

Flere varer på samme ordre bliver ikke nødvendigvis leveret samtidigt.

Vi benytter Post Nord til levering af pakker under 20 kg. Du kan vælge mellem levering uden eller med omdeling.
Ordrer, der vejer over 20 kg, leveres med fragtmand enten fra vores eget lager eller direkte fra vores leverandører.

Leveringer med fragtmand leveres til den leveringsadresse, der er specificeret på ordren og foretages altid til fortovskant, eller til det nærmeste sted, hvor det er muligt at aflæsse en palle fra lift på lastbil.

Der leveres i Danmark, dog ikke til Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer. Der kan dog foretages aftale om levering til nærmeste havn, hvorefter du selv skal sørge for den videre fragt samt medhørende fragtomkostning. Ønskes en sådan aftale, kontaktes kundeservice på info@tandoors.dk eller +45 5047 6870 inden ordreafgivelse.

  1. Klagevejledning

Som forbruger har du mulighed for at klage til forbrugerklagenævnet:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Henvendelsen kan også ske online på www.forbrug.dk eller www.nævneneshus.dk. Det koster kr. 160 at klage til forbrugerklagenævnet. Du får pengene tilbage, hvis du får medhold i din klage.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@tandoors.dk

  1. Ikrafttrædelse

Disse betingelser er trådt i kraft den 01. Maj 2017 og er gældende for alle køb, der foretages på www.tandoors.dk fra og med denne dato.

Du kan altid kontakte os ved evt. spørgsmål.

Tandoors
Enghavevej 13
3400 Hillerød
CVR-nr.: 27 73 08 76
E-mail: Info@tandoors.dk
Tlf.: +45 5047 6870